Direktlänk till inlägg 11 maj 2011
Storbritannien mobila företaget T-Mobile har bett om ursäkt för ett fel som såg tusentals kunder debiteras för samtal som de inte göra. Man tror att problemet har påverkat 4% av T-Mobiles kunder, varav alla skall återbetalas i sin helhet. Företaget skyllde problemet på en "miss i våra faktureringssystem. I orelaterade nyheter har Ofcom lovat att undersöka problemet med oväntat höga räkningar. Frågan var först uppdagats genom konsumentwebbplats Bitter Plånbok, där det uppskattas att upp till en halv miljon kunder kan ha drabbats. T-Mobile sade att problemet var ner till ett tekniskt fel. "Vissa T-Mobiles kunder felaktigt fått vidarekoppling avgifter när de använde sina röstmeddelanden," företaget sa i ett uttalande. "Detta problem nu har rättats till. Vi kommer att vara helt återbetalning varje kund påverkas av detta, en process som redan har inletts. Vi beklagar verkligen och helhjärtat be om ursäkt till alla kunder som har drabbats av detta problem," det till. Big räkningar Höga räkningar som är legitima, men oväntade blir också en stor fråga för konsumenterna och Ofcom överväger om problemet behöver ytterligare reglering. Människor som har använt sina telefoner utomlands är särskilt sannolikt att bli av med det enorma räkningar, men andra orsaker kan användare gå över deras månatliga ersättning med betalnummer eller hämta en större mängd data. Enligt Ofcom fick 6% av de brittiska konsumenterna en oväntat hög telefonräkning under de senaste 12 månaderna. Av dessa fick 18% en räkning på över £ 100 mer än väntat. Ofcom vill höra från konsumenter som har fått sådan räkningar.
Internetleverantör TalkTalk är att ge kunderna möjlighet att filtrera skadlig eller stötande material ur sin bredbandstjänst. Företaget hävdar att det är den första stora ISP att erbjuda centraliserad blockering på servernivå. Förutom att stoppa skad...
En ny mobiltelefon Emergency Alert System kommer att lanseras i New York och Washington DC i slutet av året, amerikanska tjänstemän har sagt. Systemet kommer att tillåta den federala regeringen och lokala myndigheter att nå människor på sina mobiltel...
Sony har avbrutit ett annat av dess online gaming system, efter de senaste PlayStation Network hacka. Företaget tog Sony Online Entertainment (SOE) tjänsten inte som en del av dess bredare utredning säkerhetsöverträdelser. Multiplayer spel inklusive ...
Sony planerar att återställa sin online PlayStation Network (PSN) till fullo i slutet av maj. Företaget stängde sin online-nätverk videospel den 20 april, efter att ha upptäckt en stor brist i säkerheten. Talesman Satoshi Fukuoka medgav företaget had...
Webbplatser ombeds att se över hur de spåra användare före de förestående förändringarna av lagar. Den 26 maj europeiska lagar om personlig integritet kommer i kraft i Storbritannien som ger människor mer kontroll över vilka data som webbplatser saml...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
|||||||||
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||
9 |
10 |
11 | 12 |
13 |
14 |
15 |
|||
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
|||
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
|||
30 |
31 |
||||||||
|